Leos lekeland bruker cookies (informasjonskapsler) for å sørge for at du får best mulig opplevelse av nettsiden. Dersom du fortsetter å bruke våre tjenester, forutsetter vi at du godkjenner bruken av cookies. Les mer om cookies og hvordan du kan takke nei til dem.


Slik tilbyr vi lek og bevegelse med omtanke

 

Vi i Leos Lekeland er nå klare for å gjenåpne 17. juni med omtanke og gjør alt vi kan for å tilby et trygt miljø for både gjester og våre medarbeidere. Vi følger selvsagt alle regler, råd og anbefalinger fra myndighetene og har tilpasset vår virksomhet etter disse.

 

Forhåndsbetalt inngangsbillett

For å få alle til å føle seg trygge reduserer vi antall gjester, samt innfører forhåndsbestilling og forhåndsbetaling for å begrense antall besøkende. Dette også for å kunne kontakte deg i etterkant om nødvendig. Du kan også komme som drop-in, men bestilling og betaling må skje via mobiltelefonen før du kan kan komme inn.

Vi gjør oppmersom på att den ordinære kassen ved inngangen er stengt.

Billetter slippes fortløpende for to uker frem i tid. Det er ikke muligt å avbestille billettene, og de er ikke refunderbare. Du kan booke om besøket 12 timer på forhånd. Hvis du ikke booker om, forfaller billetten.

 

Årskort, Familiekort og Gavekort

Vi forlenger alle årskort, familiekort og gavekort tilsvarende den tiden vi har holdt stengt. Kortet forlenges automatisk, og du behøver ikke å gjøre noe. Vi regner fra den dagen vi stengte til den datoen vi åpner igjen.

 

Sosial distansering
Respekter hverandre og hold avstand. For å gjøre det enklere for dere, har vi redusert antall gjester på samtlige lekeland.

 

Vask hendene
Husk god håndhygiene, vask hendene ofte. Vi har også flere stasjoner med håndsprit i alle lekelandene våre.

 

Bli hjemme hvis du føler deg det minste syk
Hvis dere føler dere syke eller snufsete, oppfordrer vi dere til å bli hjemme av hensyn til andre.

 

Renhold
Det er utarbeidet utvidede renholdsrutiner i tillegg til de daglige rutinene vi følger hele året. Vi utvider antall stasjoner med håndsprit og utfører ekstra desinfisering av lekeutstyret. Her kan du les mer om rutinene våre.

 

Bestill plass
For att alle skal føle seg trygge, reduserer vi antall gjester, i tillegg til at vi innfører bestilling og betaling på forhånd for å begrense antall besøkende. Detta gir oss også mulighet til å kontakte dere i etterkant dersom det skulle være nødvendig.

 

 


Hva er åpent og hva er stengt?

Lekeattraksjoner - Alle attraksjoner er åpne, men vi har valgt å fjerne ballene fra ballbingene.

Leos Bistro - Kafeen og restauranten er åpen, med begrenset antall sitteplasser og større avstand mellom bordene. Det er ekstra håndspritstasjoner i Bistroen. Kafeen åpner kl. 09.00, med mulighet til å kjøpe snacks og kalde alternativer. Kjøkkenet åpner kl. 10.00 for bestilling av varm mat. Kjøkkenet stenger en time før lekelandet.

Bursdag - For å imøtekomme etterspørselen etter besøk med begrenset antall plasser, tilbyr vi inntil videre ikke bursdagsfeiringer. Bestillingen er åpen, og du kan bestille fra 1. september og utover. Hvis det viser seg at vi kan ta imot flere gjester, åpner vi opp for bursdagsfeiring så snart det er mulig. Vi håper dere har forståelse for dette.

Leo - For å ivareta tryggheten for alle gjelder den sosiale distanseringen også for Leo.

Shop - Området for Leos shop er åpent som vanlig. Husk å holde avstand.

Gruppebestilling - Gruppebestillingen er stengt t.o.m. 1. september.

Pep-dagen - Pep-dagen har tatt pause for sommeren og gjelder ikke i perioden 23. juni t.o.m. 25. august 2020.Pep-dagen starter igjen 1. september.

Åpningstider for lekelandene - Leos er åpent som vanlig, alle dager fra kl. 09.00. Du bestiller og kjøper billett på hjemmesiden vår, der finner du også åpningstidene for nettopp ditt lekeland. Husk å sikre deg plass på ønsket dag ved å bestille og betale billetten på forhånd. Antall plasser per tidsrom er begrenset. Dersom det er plass, kan man kjøpe billett på lekelandet. Kjøpet gjøres på nett eller i appen på stedet, ved at du skanner en QR-kode ved inngangen og fullfører kjøpet på mobilen. Det er ikke mulig å kjøpe billetter i kassen.

Spørsmål og svar

Årskort

Hva innebærer forhåndsbetalt adgangsbillett? Vi begrenser antall gjester per dag og per tidsrom for å øke tryggheten. Vil du besøke oss, må du derfor bestille plass på forhånd.

Hvordan bestiller jeg? Du bestiller plass på nettsiden vår, der du velger ønsket dato og tidsrom for besøket hos oss når du bestiller. Hvis du velger å komme som "drop-in" uten å ha bestilt på forhånd, kan du bestille et ledig tidsrom via mobilen eller inne på lekelandet. Du kan ikke kjøpe billett i vanlig kasse.

Må jeg forhåndsbestille? Kan jeg bare dukke opp? Du kan velge å komme som "drop-in" dersom det er plass. Selv om du kommer som drop-in, må du kjøpe billetten på bookingsiden vår. Du finner informasjon om hvordan du gjør dette på hjemmesiden og på lekelandene.

Når skal jeg komme? Velg en ledig ankomsttid som passer for deg. Inngang på lekelandet må skje i løpet av tidsrommet du har valgt. Deretter er du velkommen til å bli i tre timer.

Hvor mange kan jeg booke for? Du kan booke for maks. seks barn og to voksne. Leos er et samlingssted for hele familien, og vi setter pris på at flere voksne er med ved besøket, men ettersom voksne ikke betaler for inngangen og vi har begrenset antall gjester i lekelandet, må vi dessverre inntil videre begrense antall voksne til to personer per økt/besøk.

Hvor langt frem i tid kan jeg booke? Du kan booke opptil to uker før besøket.

Kan jeg legge til flere barn i bestillingen? Det er dessverre ikke mulig å legge til flere i en eksisterende bestilling. Legg inn en ekstrabestilling ved behov.

Må vi komme samtidig? Alle i samme bestilling må komme samtidig for å sjekke inn.

Hvordan booker jeg om? Du finner Booke om nederst på billetten din. Du må være innlogget på bookingsiden for å booke om billetten.

Hvordan bestiller jeg med årskort? Hvis du har årskort og vil besøke lekelandet, må du også bestille plass på forhånd, men dette er selvsagt helt gratis. Vi har reservert et antall plasser per tidsrom for årskortgjestene våre. For å være sikker på å få plass, må du bestille minst 48 timer før besøket. Etter dette åpnes plassene for alle gjester. Er det fullt, må du velge et annet tidsrom en annen dag. Årskortgjester kan også komme som drop-in dersom det er plass.

For å bestille med årskort må du logge inn i Leo's Family på bookingsiden. Når du er innlogget, kommer årskortet opp som betalingsmåte.

Jeg er innlogget på bookingsiden, men får ikke opp årskort som alternativ. Hva skal jeg gjøre? Hvis du ikke finner årskortet når du er innlogget, sjekker du at e-postadressen for kontoen du har logget inn på, er samme e-postadresse som du oppga da du kjøpte årskortet. Hvis du fremdeles ikke finner årskortet, kan du besøke nærmeste lekeland, så hjelper de deg.

Hvordan logger jeg inn på Min side? Du finner Min side øverst i høyre hjørne på www.leoslekeland.no

Hvordan bestiller jeg med 5- eller 10-kort? Hvis du har familiekort, bestiller du på samme måte som andre gjester. Velg 5- eller 10-kort som betalingsmåte. Husk at du må ta med kortet til lekelandet Transaksjonen gjennomføres først på lekelandet.

Hvordan bestiller jeg med gavekort? Hvis du har gavekort, bestiller du på samme måte som andre gjester. Velg gavekort som betalingsmåte. Husk at du må ta med kortet til lekelandet. Transaksjonen gjennomføres først på lekelandet.

Hva skjer hvis jeg har for lav saldo på gavekortet eller familiekortet? Du kan bestille (og betale) med gavekort og familiekort selv om saldoen er lavere enn det aktuelle beløpet. Hvis saldoen er for lav, avregnes dette når du kommer til kassen, og du må betale mellomlegget på stedet. Husk at du alltid må ha med deg det aktuelle kortet.

Hva skjer hvis jeg ikke har med gavekortet/familiekortet når jeg kommer til lekelandet? Hvis du ikke har med deg gavekortet/familiekortet, må du betale hele beløpet med et vanlig bank- eller kredittkort.

Jeg vil booke flere økter. Hvordan gjør jeg dette? Ettersom det er et begrenset antall plasser, kan du bare ha én aktiv reservasjon av gangen.

Kan jeg avbestille besøket? Det er mulig å booke om til en annen dag 12 timer før besøket, forutsatt at det ikke er fullbooket den dagen. Ettersom antall gjester er begrenset, refunderer vi ikke billetten hvis dere ikke kan komme.

Kan jeg booke om bestillingen? Det er mulig å booke om til en annen dag 12 timer før besøket, forutsatt at det ikke er fullbooket den dagen.

Hvorfor finnes det ikke redusert pris for 1-åringer? Da vi har redusert antall besøkende pr dag m vi dessverre ta vekk den lavere prisen for 1-åringer.

Jeg kan ikke gjennomføre en booking på hjemmesiden eller i appen! Hvis systemet fungerer, men du ikke kan gjennomføre en booking, ber vi deg ta kontakt med ditt lokale lekeland.

Systemet er nede og det er ikke mulig å booke pga. driftsforstyrrelser? Hvis systemet er nede, kan du sende en e-post til technical-service@leoslekeland.no, vi har normalt bemanning på kundesupport på hverdager 9–15. Det kan ta opptil 24 timer før du får svar.

Hva skjer hvis jeg har kjøpt billett på feil lekeland? Vi kan i dag ikke ta imot billetter som er kjøpt på feil lekeland. Vær derfor nøye med å velge riktig lekeland. Hvis du har kjøpt billett til feil lekeland, må du gjøre en ny bestilling på riktig lekeland og deretter sende en e-post til support med opplysninger om begge kjøpene, så hjelper de deg. Ta kontakt med customer-service@leoslekeland.no, så hjelper de deg.

I lekelandet

Hvilke attraksjoner er åpne nå i koronatiden?

Alle attraksjonene på lekelandet er åpne! Unntaket er at det ikke er baller i ballbingen.

Er kafeen og restauranten åpen?

Kafeen og restauranten er åpen, med begrenset antall sitteplasser for å øke avstanden mellom bordene. Kafeen åpner kl. 09.00, med mulighet til å kjøpe snacks og kalde alternativer. Kjøkkenet åpner kl. 10.00 for bestilling av varm mat. Kjøkkenet stenger en time før lekelandet stenger.

Hvilke ekstra tiltak gjør dere for å redusere smittespredning?

Her kan du les mer om tiltakene våre 

Hvilke rutiner har dere for renhold og vasking?

Her kan du les mer om rutinene våre

Hva slags informasjon/opplæring får personalet når det gjelder vasking og renhold?

Personalet får opplæring i rutinene våre, som nå er oppdatert med blant annet utvidet desinfisering pga. den rådende situasjonen.

Utfører dere ekstra desinfisering og renhold av attraksjonene for å redusere smittespredning?

Ja – les mer om tiltakene våre her 

Har dere andre åpningstider på grunn av covid-19?

Vi har normale åpningstider, men husk å bestille plass på forhånd.

For å se åpningstidene for et spesifikt lekeland, går du inn på www.leoslekeland.no og velger ditt lekeland til venstre. OBS! For å være garantert plass, må booking og betaling av besøk gjøres før dere kommer.

Kan vi bestille bursdagsfeiring nå i koronatiden?

Inntil videre tilbyr vi ikke bursdagsfeiring, men bestillingen er åpen og du kan bestille bursdagsfeiring fra 1. september. Du finner informasjon om dette her 

Hvilke anbefalinger har dere for personalet ved tegn til sykdom?

Hvis personalet føler seg syke, skal de alltid bli hjemme.